andro Nuzn 50 a 55 pohledem Ondřeje Horáka
Potahy andro Nuzn přináší do hry nové technologie a nový přístup – andro se vydalo cestou sbírání relevantních dat a datové analytiky. Pomocí aplikace Spinsight tak andro posbíralo data ze hry členů svého profesionálního týmu, což jim nastínilo prostor pro konkrétní vylepšení a benefity, které mohou jejich nové potahy přinést. Nebavíme se tak čistě jen o pocitech hráčů a recenzentů, ale o objektivních a vědecky zpracovaných datech.
Technologicky nové je také složení gumy topsheetu, které kromě vysokého výkonu výrazně pomáhá k prodloužení jeho životnosti. Samo andro označuje prodloužení životnosti jako dramatické!
K testování jsem dostal černý potah Nuzn 55 o váze 86 gramů a červený čtverec Nuzn 50 o váze 80 gramů. Oba potahy se sílou houby max. Potahy jsem nalepil na prkno Treiber FI s inner syntetickou vložkou.
Potahy mají na sobě tuhou plastovou fólii, která má lepivý povrch a velice dobře přilne k potahu po jeho očištění. Věřím, že už tento element sám o sobě dokáže prodloužit celkovou životnost potahu.
Kdybych měl hru s potahy Nuzn shrnout do jednoho slova, bylo by to AGRESIVITA. Oba potahy mají díky přilnavé gumě skvělý grip míčku a houba o tvrdosti 55 a 50 stupňů zajišťuje velkou rychlost. Houba není zelená, jak jsme u andro zvyklí, ale krémově béžová s drobnými póry. Ta mi přijde na nejvyšší úrovni mezi potahy andro, přičemž je zachována kontrola při správném provedení úderu. Topsheet je přilnavý a má skvělý záběr – dobře se s ním hraje i první technický topspin, se kterým jsem se s podobně tvrdými potahy většinou trochu pral. Guma není lepivá – potah tedy neztrácí dynamiku i v pasivněji hraných úderech. Při silovém záběru člověk cítí silné zakousnutí míčku do potahu, který ho katapultuje k soupeři s výrazným zvukem kliknutí. Výhodou oproti hybridním potahům může být snazší a předvídatelnější hraní rovných úderů, drivů. Verze 50 má středně vysoký oblouk, verze 55 drobně plošší. Letová křivka se při silovém záběru prodlužuje.
Potahy příliš neodpouští chyby a řekl bych, že jsou určeny vyspělým hráčům, kteří do hry vstupují s jasnou taktikou – diktovat tempo a přehrát svého soupeře tlakem. Toto nastavení je dané už jejich původem – data pro jejich vývoj vychází od profesionálů a jejich potřeb. S tím se však samozřejmě pojí ruku v ruce i jejich určení, jak jsem zmínil výše. Toto zaměření na výkonnostní hráče může trochu ovlivnit zájem široké veřejnosti, ale věřím, že i tam své fanoušky najde. A třeba se výhledově dočkáme i nějaké verze s měkčí houbou. Ale to trochu fabuluju a předbíhám…
Jako vždy Ondřejovi děkujeme za kvalitně zpracovanou recenzi a těšíme se na další spolupráci!