Recenze na prkno andro Zylon Hinoki!

Dneska díky Sportspinu zabrouzdáme trochu do stolně tenisové historie a podíváme se na prkno, které se už jistou dobu v katalozích nevyskytuje, nicméně na pultech obchodů ho stále najdete stejně jako jistě i ve futrálech nejednoho hráče. Je to prkno obecně velice pozitivně vnímané a dost zajímavé (na recenzním portálu revspin je dvakrát a nese známky 9,2 a 9,3 z 10). Troufnu si říct, že jistě ovlivnilo další vývoj minimálně uvnitř andra a dodnes máme jejich následovníky moc rádi. Teda alespoň já mám.

Andro Kinetic Supreme Zylon Kiso Hinoki OFF-.

Trochu problematický název skrývající se za tímto prknem však odhaluje vše podstatné co do použitých technologií.

Kinetic, tedy dutinka v držátku, která je však částečně vyplněna kuličkami. V tichu je tak při pohybu s pálkou slyšet drobné chřestění. Asi bych se bez zvukových efektů obešel, ale při hře a typických zvucích herny je tento detail zanedbatelný.

Supreme, tedy výběr speciálních dýh dřeva, které poskytují jeho zvýšenou stabilitu. Velice kvalitní zpracování, do kterého patří i kraje pálky potažené ochrannou dýhou po celém obvodu hlavy i jejího zapuštění do držátka. Zpracování je opravdu skvělé, ST držátko je podstatně tenčí než u aktuální řady.

Zylon netřeba představovat. Tuhý kompozit, který dodává prknu tuhost a zvětšuje jeho sweet spot.

Kiso hinoki speciální druh dřeva, který dodává prknu přes celkovou tuhost měkčí pocit. Přesně toto je formule, kterou si andro odneslo třeba do nové řady Treiber FI a FO, v níž zylon nahradilo podobné Texalium.

Můj kus AKSZKH má katalogových 89 gramů. Hlava mi okem přijde trochu netradičního tvaru, kdy je její spodní část širší. Možná tento tvar pomáhá lepšímu vyvážení. Na prknu jsem při testování hrál s potahy Rasanter R47, Vega X a V > 03. Vše lepeno Bio Fixem

Nyní už ke hře a pocitům z prkna. Říkal jsem si, že značení OFF- musí být pro takový kompozit spíše papírová charakteristika, ale skutečně prkno není žádný rychlík. Co se týče vibrací, tak byste je u prkna hledali celkem marně. Nevím, kterou z vychytávek to je, ale prkno je skutečně stabilní, tuhé a zároveň mi chvílemi přišlo až „tlumivé“. Lehce dutější pocit přičítám asi právě technologii držátka, ale nevylučuji, že je to souhrou všeho, protože tento pocit jsem zaznamenal i u jiných výrobců s plnými držátky.

Pro vlastní sžití s prknem jistě bude na každém najít vhodné obutí. Obecně mi na AKSZKH seděly lépe středně tvrdé potahy (47°), s měkčí gumou to prostě moc nehrálo. Přechod na prkno byl celkem přirozený, prkno rozhodně nevybočuje žádnou svou vlastností do extrému a navíc opravdu dobře v ruce poslouchá. Ideální herní prostor s tímto prknem je spíše u stolu, kde je jisté na bloku a údery se hrají pohodlně. Při ústupu dále je nutné více tlačit, takže člověk, který má na ohrádkovém stylu postavenou hru, by se podle mě zbytečně nadřel. Samozřejmě ale není problém při různých situacích v různých výměnách „dopinknout“ zpět na stůl – tady už musí klasicky posloužit ale šikovná ruka.

Pocit je lehce příbuzný Treiberu s Texaliem, ale svou roli hrají i další technologie. Přelévání kuliček při samotné hře moc znát není, ale u rituálního protáčení prkna v ruce jsem stále drobný šum v ruce cítil. Nicméně v hluku herny tento efekt zapadne a nemusíte se bát, že byste si kvůli tomuto detailu vysloužili přezdívku „chřestýš“ nebo něco podobného…

V každém případě je při hře cítit kompozitní feel, takže pokud člověk právě toto hledá a nechce nutně zrychlovat (např. Treiber FI i FO je skutečně o stupeň potažmo dva rychlostně výše), toto prkno je stále velice zajímavou možností. V dnešní době takřka už unikátní, protože kompozitní prkna většinou atakují vyšší hranice rychlosti a ve sférách ALL až (skutečně) OFF- jich příliš mnoho nenajdeme.

Ondrovi za důkladnou recenzi moc děkujeme!

Chcete-li si prkno Kinetic Supreme Zylon Hinoki vyzkoušet, máte možnost, a to za vynikající cenu 1 700 Kč/ks.

123456